joi, 1 ianuarie 2015

De 1 ianuarie

Mi-am pus ceasul sa sune la 6,30, in speranta ca voi reusi sa ies sa fac niste fotografii in lumina rasaritului. Cele -18 grade C si bezna de afara mi-au legat insa pleoapele cu mii de sforicele si, de-abia la ora sapte si un sfert am reusit sa ma urnesc din pat. Pina mi-am baut cafeaua si mi-am terminat tabieturile - s-a tot facut, binisor, opt si-un sfert, opt juma'.
Lumina, calda ca o zi de iulie, arunca umbre lungi pe zapada albastruie, care scirtiia optimist, in vreme de narile se lipeau de ger. Cind am plecat din mahala, dinspre Casa Scinteii se rostogolea soarele, vesel ca o portocala mecanica. Dinspre Combinatul Fondului Plastic, de pe un cos inalt, de centrala termica, pesemne, fumul stufos care tisnea se colora tot  in nuante violacee. Un tren a trecut pe linga mine, invaluit intr-un nor de pulbere de zapada.
Pe la Guvern am realizat ca nu sint singurul iesit la vinatoare de fotografii prin oras. Catarati pe nametii din mijlocul Pietei Victoriei, doi barbati, bine infofoliti, trageau intr-o veselie cadre de la inaltime. Ne-am salutat, ne-am urat la multi ani si ne-am vazut, pe mai departe, de drumuri.
In Piata Palatului, doua femei suduie linga un Audi  A6, cu un cauciuc spart si caruia nu i se mai deschide portbagajul din cauza gerului. Dacia mea Solenza e razbunata: si la care mai mari se intimpla d-astea. Cauciucuri sparte si portbagaj lipit de ger.
Bucurestiul se arata teribil de pustiu la ceasurile noua din dimineata. Probabil ca oamenii bijbiie inca dupa zeama de varza, intr-o minunata mahmureala post festum. Citiva zgribuliti stau in statia de autobuz, tropotind marunt din picioare si suflindu-si in pumni.
De pe Splaiul Independentei, proiectul "Dimbovita Center" zace stirb, uitat de investitori si de municipalitate, masea stricata in fala lui Oprescu. Un ciine ma latra de convenienta cind fac citeva poze peste gardul ce inconjoara cele peste 9 hectare de teren abandonate.
Pe linga Sala Palatului, felinarele ard inca si dau un aer de poveste, asa, putin "Spargatorul de nuci".
Audi A6, cel cu un cauciuc dezumflat, e tot acolo, in parcare. Pe janta, evident. Femeile nu mai sint insa. Probabil au plecat cu un taxi...
 
 
 


 
 
 
 

 
 


 
 










 
 


 




Proi
Proiectul Dâmboviţa Center (Casa Radio) este situat pe terenul de 9 hectare din zona Eroilor, mărginit de strazile Stirbei Voda, Calea Plevnei, Noica şi Splaiul Independentei. - See more at: http://www.b365.ro/casa-radio-cu-mall-de-16-ha-si-turn-de-34-de-etaje-se-face-in-cele-din-urma_177824.html#sthash.Glb07rNy.dp
Proiectul Dâmboviţa Center (Casa Radio) este situat pe terenul de 9 hectare din zona Eroilor, mărginit de strazile Stirbei Voda, Calea Plevnei, Noica şi Splaiul Independentei.  - See more at: http://www.b365.ro/casa-radio-cu-mall-de-16-ha-si-turn-de-34-de-etaje-se-face-in-cele-din-urma_177824.html#sthash.Glb07rNy.dpu)
Proiectul Dâmboviţa Center (Casa Radio) este situat pe terenul de 9 hectare din zona Eroilor, mărginit de strazile Stirbei Voda, Calea Plevnei, Noica şi Splaiul Independentei.  - See more at: http://www.b365.ro/casa-radio-cu-mall-de-16-ha-si-turn-de-34-de-etaje-se-face-in-cele-din-urma_177824.html#sthash.Glb07rNy.dpu

Niciun comentariu: