Oh oh oh ohoo little china girl
Oh oh oh ohoo little china girl
Oh oh oh ohoo little china girl
Oh oh oh ohoo little china girl
Oh oh oh ohoo little china girl
David Bowie – China Girl
David Bowie – China Girl
Large is beautifull. Size matters: XXL. Huge is common. Make sense, made big. Artistic concept – ready made.
Am o stranie senzaţie de deja-vu şi de debriefing publicitar încă de cum avionul a aterizat la Pekin (şi, uite, nici acum nu ştiu cum e, politically correct, sa spun: Beijing sau Pekin?Pentru că, de altfel, dilema asta mă loveşte şi la istericele lătrături ale căţeilor cu nume de imperială capitală; cum să le zic? Pekinezi sau beijinghezi?).
Pentru că, în fapt, China se dezvăluie, chiar de la prima vedere, de la prima ocheadă aruncată, timid, în aeroport, ca un client extrem de bogat, fiţos şi năzuros, al unei agenţii de publicitate. Un client care poate, care vrea, care cheltuie. O veritabilă mană cerească, ce nu-şi strînge punga nici la capitoul evenimente, nici la capitoul PR, nici la capitoul promoţionale. Un client rîvnit, dar dificil. Un client cu un extrem de stufos caiet de identitate vizuală.
Călătoria spre Pekin a început, firesc, cu un popas. O pauză binevenită şi logică în orice început.


În sfîrşit, avionul a plecat.




Pekinul ne întîmpina. Nu mare, ci, mai degrabă, imens. Large is beautifull. Ventuza ţîşnită din trupul aeroportului s-a lipit, organică, de pîntecele avionului, din care, cu picioare amorţite, am tropotit spre limanul ce tocmai se deschisese.
Năucitoare şi mîrşavă, ca duşmanul de clasă ce pîndeşte momentul potrivit, căldura a lovit creştetul, de după colţ, cu încărcături umed-musonice şi nu numai.
La banda de recuperare a bagajelor, altă surpriză: trollerul meu avea mînerul smuls (şi pus, onest, pe de-asupra, ca bomboana-n moţul colivei) iar o roată dispăruse, cu o bună bucată din plasticul în care era fixată.
Ce karma grea o fi apăsat pe umerii trollerului?
Indispoziţia mi-a zbătut pleoapa stîngă şi mi-a încreţit buzele. Luînd drept model statuia lui Mihai Viteazu, cu mînerul smuls al genţii pe post de bardă, am pornit astfel, walkiriano-mioritic, spre un birou de plîngeri şi lăcrămaţii.
Apoi, minune! În următorul sfert de oră aveam un troller nou. Evident, nu mai scria pe el “Samsonite” ci “Luosate”, dar măcar aveam unde să-mi pun mai apoi bulendrele…
Adăugată la căldura compactă de afară, intrarea în oraş a fost, pur şi simplu, năucitoare. Clişeul pitoresc al mandarinului cu ricşă a fost înlocuit de senzaţia exploziva a unui cocktail de Manhattan si Defense. Lampionul care se clatina in adierea imaginilor deja acreditate se suprapune in pendulaţie peste firme ca Nike, Adidas, Armani, Luis Vuiton ori Vacheron Constantine. Iar ricşarul, cînd îl vezi, vorbeşte, via GSM, fără hands-free, în timp ce pedalează viforos…






(va urma)