joi, 21 iunie 2012

Migrena de dimineaţă


Două arhetipuri: Năstase şi ciuperca mea de la picior


Năstase avea patru case. Asta se întîmpla demult, în anii ’90, pe cînd era (mai) tînăr, neliniştit şi neîmplinit financiar. În acea vreme eu aveam o ciupercă la picior, pe care o luasem, cu drag şi bucurie, ca suvenir, dintr-un bocanc de armată. 

Apoi, brusc, Năstase a intrat în opoziţie. Era trecut de jumătatea deceniului zece al veacului trecut, Năstase îşi păstrase cele patru case, parpalacul de piele neagră, în care înveşmîntat, l-a fugărit pe Rege în ’93 pe şosea, spre Curtea de Argeş şi, în care, alături de alte figuri (pre)lungi ale FSN-FDSN-PDSR-PSD s-a dus la procuratură, ca-n filmele cu cowboy, să îl susţină pe Gabriel Bivolaru. (Pentru cei care nu mai ţin minte, Gabriel Bivolaru, alături de consoarta sa, perpetuu gestanta Mona de Freitas, a delapidat oarece bănci, printre care şi Banca Română pentru Dezvoltare, actuala BRD-GSG.) În vremea asta eu continuam să mă tratez la micoza de la picior cu Clotrimazol. 

Anii 2000 i-au adus lui Năstase posibilitatea de a-şi oferi ouăle spre numărat presei, în paralel cu postul de prim-ministru. Legenda spune că, tot pe atunci, într-o blîndă noapte de Crăciun, Moş Crăciun l-a întrebat molcom pe Năstase ce ar vrea să îi aducă. Din vîrful buzelor, Bombonel i-a zis Moşului că nu mai doreşte nimic, fiindcă tot ce-i trebuie i-a adus deja Mătuşa Tamara. În acea iarnă am încercat şi eu o nouă cremă pentru ciuperca de la picior: era vorba de Nizoral. 

Dacă primii patru ani ai celui dintîi deceniu din veacul întîi al noului mileniu l-au avut în prime-time pe Năstase, drept Alfa şi Omega al jurnalelor de ştiri, al doilea cincinal l-au zvîrlit pe dolofanul Adrian într-un frustrant con de umbră. La ce bun Mătuşa Tamara, la ce bun toate copiile după lucrări celebre, la ce bun termopanele gratis, dacă lumea te-a uitat? Distrusă de o viaţă fără Năstase, pînă şi ciuperca mea de la picior părea să sucombe de plictis. Noroc mai apoi cu blogurile. Năstase şi-a făcut unul şi a început să combată sprinten. Veselă, ciuperca mea de la picior a dat şi ea din nou semne de viaţă. Iar eu am cerut la farmacie un nou unguent: Miconazol. 

Arhetipul telenovelei politice include în rîntaşul sosului şi o intrigă poliţistă, cu focuri de armă. Drept pentru care, după ce s-a pronunţat condamnarea lui Năstase la doi ani de închisoare cu executare, poliţiştii au venit la Bombo acasă, să-l conducă spre o reşedinţă cu all Inclusive – incluzînd aici şi cîţiva haidamaci ce i-ar fi transformat sejurul penitenciar într-un binevenit turism sexual. Momentul, gustat de public, a incitat latura de divă a lui Năstase care, într-o rocambolescă răsturnare de situaţie, s-a împuşcat. Nu mortal, că nu era-n script, dar suficient cît să revină în prime-time. Breaking Newst, crawl galben peste tot, Ponta cu figura lungă şi tot restul figuraţiei ţopăind la capul primadonei. 

Încununare a momentului dramatic, ciuperca dintre degetele mele de la piciorul drept a început să dea iar din coadă. Azi mi-am cumpărat Tolnaftat. Să vedem ce va urma.

Un comentariu:

minervanta spunea...

Am avansat credit nelimitat, dar apoi m-am răzgândit ; îmi recunosc defectul de rândul ăsta , dar nu insist , să nu -ţi recidiveze ciuperca.
Ciupercăria noastră fiind ea aproape incomesurabilă şi cam cronicizată în nocivitate , sau non- civitate , aştept să vezi singur şi sigur ...( din păcate ) mai multe , unele tot cu impact dermic ...
Mai vorbim . Te mai asigur că n- am simpatii printre eroii cancanurilor , cei în viaţă .